Kütüphane Üyelik İşlemi;
Akademik Personel : Üniversitemiz bünyesinde görev yapan akademisyenlerimizin kurum kimlik kartları ile kütüphanemize gelmeleri durumunda üyelik işlemleri gerçekleştirilir. Üyeliğin aktif hale getirilebilmesi için kütüphane üyelik hesabına giriş yapılarak, “sözleşme metninin” onaylanması gerekmektedir. Sözleşme metni onaylandıktan sonra kütüphane hizmetlerinden faydalanılabilir. Üyelik hesabına ilk kez giriş yapan üyeler için kullanıcı adı: sicil numarası, şifre ise TC kimliklerinin ilk 4 hanesidir. (Üyeler daha sonra şifrelerini değiştirebilir.)
Öğrenci Üyeler : Okula kayıt olduklarında aynı zamanda kütüphanemize de pasif kullanıcı olarak üyelikleri gerçekleşir. Üyeliklerini aktif duruma getirmek için kütüphane üyelik hesaplarına bağlanarak “üyelik sözleşme metnini” onaylamaları gerekmektedir. Sözleşme metni onaylandıktan sonra kütüphane hizmetlerinden faydalanabilirler. Üyelik hesabına ilk kez giriş yapan üyeler için kullanıcı adı: okul numarası, şifre ise TC kimliklerinin ilk 4 hanesidir. (Üyeler daha sonra şifrelerini değiştirebilirler.)
İdari Personel : Üniversitemiz bünyesinde görev yapan idari personelimizin kurum kimlik kartları ile kütüphanemize gelmeleri durumunda üyelik işlemleri gerçekleştirilir. Üyeliğin aktif hale getirilebilmesi için kütüphane üyelik hesabına giriş yapılarak, “sözleşme metninin” onaylanması gerekmektedir. Sözleşme metni onaylandıktan sonra kütüphane hizmetlerinden faydalanılabilir. Üyelik hesabına ilk kez giriş yapan üyeler için kullanıcı adı: sicil numarası, şifre ise TC kimliklerinin ilk 4 hanesidir. (Üyeler daha sonra şifrelerini değiştirebilir.)
Önemli Bilgiler:
Y.T.Ü. Öğretim Üyeleri, öğrencileri ve idari personeli üyelik işlemlerinden sonra üniversite kimliklerini göstererek kütüphaneye girebilir ve kütüphane hizmetlerinden yararlanabilirler.
Kütüphane kullanıcıları üye oldukları andan itibaren Kütüphane Yönergesi'nde bulunan genel kuralların yanında Daire Başkanlığı tarafından belirlenen kütüphane kurallarına uymakla yükümlüdür.
Üyeler Kimlik, Cep Telefonu ve Adres Bilgilerinde değişiklik olduğu zaman kütüphaneye bilgi vermekle yükümlüdürler. Aksi durumda, üyeler ile iletişim kurulamamasından doğacak yaptırımlardan Daire Başkanlığı sorumlu değildir.
Akademik-İdari personelin istifa, emeklilik ve nakil ; öğrencilerin ise mezuniyet/kayıt silme vb. bir nedenden ötürü üniversiteden ayrılmaları durumunda, kütüphaneden “İlişik Kesme Belgesi'ni" onaylatmaları zorunludur. Üyeler, ödünç aldıkları bilgi kaynaklarını iade etmedikleri ve varsa para cezalarını ödemedikleri sürece ilişik kesme belgeleri imzalanmaz.