YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANE ÜYELİĞİ BİLGİLENDİRME METNİ
1. ÖĞRENCİ KÜTÜPHANE ÜYELİĞİ
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrenciler, kütüphane sistemine pasif kullanıcı olarak tanımlanır. Üyeliğin aktif hale gelebilmesi için https://yordam.yildiz.edu.tr adresine giriş yapılmalı, “Oturum Aç” sekmesinden kullanıcı bilgileriyle sisteme girilmeli ve “Üyelik Sözleşme Metni” onaylanmalıdır. Bu işlemin ardından üyelik otomatik olarak aktifleşir ve kütüphane hizmetlerinden yararlanılabilir.
İlk Kez Giriş Yapacak Öğrenciler İçin:
- Kullanıcı Adı: Öğrencinin okul numarasıdır.
- Şifre: T.C. Kimlik Numarasının ilk 4 hanesidir. (Öğrenci, sisteme giriş yaptıktan sonra şifresini dilediği zaman değiştirebilir.)
2. EK KONTENJAN VE DİĞER YÖNTEMLERLE GEÇ KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLER İÇİN KÜTÜPHANE ÜYELİĞİ
Ek kontenjan, yatay geçiş, dikey geçiş, vb. yollarla geç kayıt yaptıran öğrencilerden yukarıdaki gibi üyelik oluşturamayanların, kütüphane üyeliği için https://yordam.yildiz.edu.tr adresindeki “Üye Ol” sekmesinden başvuru yapmaları gerekmektedir. Açılan başvuru formu eksiksiz olarak doldurulmalı; “Aydınlatma Metni” ve “Açık Rıza Metni” onaylanmalıdır. Ancak yalnızca formun doldurulması üyelik işlemini tamamlamak için yeterli değildir.
Başvuru tamamlandığında, sistemde belirtilen telefon numarasına bilgilendirme SMS’i gönderilir. Üyeliğin aktif hale gelebilmesi için öğrencinin, Kurum Kimlik Belgesi ile birlikte Davutpaşa Kampüsü Merkez Kütüphane Binası, B Blok (-1. Kat), Ödünç Verme/Üyelik İşlemleri Birimi’ne şahsen başvurması gerekmektedir. İlgili birim tarafından onay işlemi gerçekleştirildikten sonra üyelik işlemi tamamlanır. Üyeliğin aktif hale gelebilmesi için https://yordam.yildiz.edu.tr adresine giriş yapılmalı, “Oturum Aç” sekmesinden kullanıcı bilgileriyle sisteme girilmeli ve “Üyelik Sözleşme Metni” onaylanmalıdır. Bu işlemin ardından üyelik otomatik olarak aktifleşir ve kütüphane hizmetlerinden yararlanılabilir.
İlk Kez Giriş Yapacak Öğrenciler İçin:
- Kullanıcı Adı: Öğrencinin okul numarasıdır.
- Şifre: T.C. Kimlik Numarasının ilk 4 hanesidir. (Öğrenci, sisteme giriş yaptıktan sonra şifresini dilediği zaman değiştirebilir.)
3. AKADEMİK VE İDARİ PERSONEL KÜTÜPHANE ÜYELİĞİ
Üniversitemizde görev yapan akademik ve idari personelin kütüphane üyeliği için https://yordam.yildiz.edu.tr adresindeki “Üye Ol” sekmesinden başvuru yapılmalıdır. Açılan başvuru formu eksiksiz olarak doldurulmalı; “Aydınlatma Metni” ve “Açık Rıza Metni” onaylanmalıdır. Ancak yalnızca sistem üzerinden yapılan bilgi girişi, üyelik işlemi için yeterli değildir.
Bilgi girişi tamamlandığında, sistemde belirtilen telefon numarasına bilgilendirme SMS’i gönderilir. Üyeliğin aktif hale gelebilmesi için personelin, Kurum Kimlik Belgesi ile birlikte Davutpaşa Kampüsü Merkez Kütüphane Binası, B Blok (-1. Kat), Ödünç Verme/Üyelik İşlemleri Birimi’ne şahsen başvurması gerekmektedir. İlgili birim tarafından onay işlemi gerçekleştirildikten sonra üyelik işlemi tamamlanır. Üyeliğin aktif hale gelebilmesi için https://yordam.yildiz.edu.tr adresine giriş yapılmalı, “Oturum Aç” sekmesinden kullanıcı bilgileriyle sisteme girilmeli ve “Üyelik Sözleşme Metni” onaylanmalıdır. Bu işlemin ardından üyelik otomatik olarak aktifleşir ve kütüphane hizmetlerinden yararlanılabilir.
İlk Kez Giriş Yapacak Personel İçin:
- Kullanıcı Adı: Kurum sicil numarasıdır.
- Şifre: T.C. Kimlik Numarasının ilk 4 hanesidir. (Personel, sisteme giriş yaptıktan sonra şifresini dilediği zaman değiştirebilir.)
Önemli Bilgiler:
Y.T.Ü. Öğretim Üyeleri, öğrencileri ve idari personeli üyelik işlemlerinden sonra üniversite kimlikleri ile kütüphaneye girebilir ve kütüphane hizmetlerinden yararlanabilirler.
Kütüphane kullanıcıları üye oldukları andan itibaren Kütüphane Yönergesi'nde bulunan genel kuralların yanında Daire Başkanlığı tarafından belirlenen Kütüphane Kullanım Kuralları na uymakla yükümlüdürler.
Üyeler Kimlik, Cep Telefonu ve Adres Bilgilerinde değişiklik olduğu zaman kütüphaneye bilgi vermekle yükümlüdürler. Aksi durumda, üyeler ile iletişim kurulamamasından doğacak yaptırımlardan Daire Başkanlığı sorumlu değildir.
Akademik-İdari personelin istifa, emeklilik ve nakil ; öğrencilerin ise mezuniyet/kayıt silme vb. bir nedenden ötürü üniversiteden ayrılmaları durumunda, kütüphaneden “İlişik Kesme Belgesi'ni" onaylatmaları zorunludur. Üyeler, ödünç aldıkları bilgi kaynaklarını iade etmedikleri ve varsa para cezalarını ödemedikleri sürece ilişik kesme belgeleri imzalanmaz.